Fjernundervisning
Tilbud til udskolingens naturfagslærere under Corona-nedlukningen
Hvis din udskolingsklasse, eller en gruppe i klassen, er i gang med et naturfagsprojekt, så kan det være, at en naturvejleder fra din lokale naturskole kan bidrage til at gøre fjernundervisningen lidt mere varieret.
Hvis din udskolingsklasse, eller en gruppe i klassen, er i gang med et naturfagsprojekt, så kan det være, at en naturvejleder fra din lokale naturskole kan bidrage til at gøre fjernundervisningen lidt mere varieret.
Om aktiviteten
Sted:
AftalesMålgruppe:
7. klasse, 8. klasse, 9. klasseJ
F
M
A
M
J
J
A
S
O
N
D

Varighed:
1-2 timerMål:
Hvis I arbejder med stofområder, som ligger tæt på naturvejledernes daglige læringsaktiviteter, så kan vi måske bidrage med korte teoretiske oplæg, analyse af ”gamle” elev-genererede data, naturvidenskabelig metode og perspektivering/kommunikation.Drejebog:
Naturfagslæreren inviterer naturvejlederen med i en igangværende TEAMS-session. Eleverne kan enten som klasse eller gruppe bruge gæsteunderviseren som sparringspartner, fagperson eller vejleder i et aftalt tidsrum. Læreren deltager som udgangspunkt i hele sessionen.Nedenfor nogle eksempler på temaer, som kunne være i spil:
o Naturvidenskabelig arbejdsmetode – har du styr på alle elementerne?
o Hvordan kan I bruge naturvejlederen til Naturfagsprøven (hvis den kommer)?
o Brug dine naturfaglige kompetencer i en samfundsfaglig projektopgave.
o Hvordan arbejder en forsker?
o Biodiversitet – hvad vil det sige og hvorfor er det vigtigt?
o Vandmiljø i Danmark – alger i søerne og iltsvind i havet.
o Skovøkologi og natursyn – anemoner, døde træer eller mountainbikere?